4 Şubat 2012 Cumartesi

Genel Sağlık Sigortası Saçmalığı



Devletin, hükümetin "Sigortasız hiçbir vatandaşımız kalmayacak" maskesi ardında yaptığı şey aslında bireylerin özgürlüğünü kısıtlamakta, herkesi fişlemekte, herkesin özel hayatına burnunu sokmakta ve vatandaşları haraca bağlamaktadır. Öncelikle hiç kimseye hiçbir şekilde seçim şansı vermiyor devlet baba. "Kölesiniz, köpek gibi yapacaksınız" uygulaması bu. "Size ne benden? Ben işsiz güçsüz evimde oturarak yaşayabildiğim kadar yaşayacağım, karışmayın bana" deme hakkınız yok mesela.
Eğer gitmezseniz, hangi akla hizmetse artık, sizin aylık gelirinizi asgarî ücretin 2 katı olarak kabul ediyor. Neden? Maksat devlet vatandaştan para kopartsın. Mantıklı bir açıklaması yok çünkü bu aptalca uygulamanın. Öyle bir durumda da ayda 213 TL ceza kesiyor bu pek adaletli devlet. Bir de utanmadan diyor ki aynı devlet, "Siz şu formu doldurun, 213 TL'den daha az ödeyecek olanlar da var." O formda öyle şeyler soruyorlar ki, herkesin standart ihtiyaçları neredeyse. Hemen hemen herkesin evinde mecvut olan şeylere göre karar verecekmiş bu pek haşmetli adil devlet. Sorular özel hayatlarımıza kadar giriyor üstelik. Mesela devlet artık biliyor, hangi vatandaş alkol içiyor, ne kadar para harcıyor alkole? Kimler sigara içiyor? Kim neye ne kadar harcıyor? "Sana ne ulan, ben bunların öğrenilmesini istemiyorum!" diyemezsiniz. "Alkolik pisliğin tekiyim ama bunu başkalarının öğrenmelerine gerek duymuyorum, napcaz şimdi sevgili devlet efendi?" diye soramazsınız. Her neyse, bakın formlarda bizden nelerin bilgilerini istiyorlar:

1- Aşağıdaki harcama türleri için aylık ve yıllık (ayrı ayrı) ne kadar harcıyorsunuz? Ödemenizi nasıl yapıyorsunuz? (Veresiye, taksit, peşin, kredi kartı, yardım, borçla, diğer)

  • Gıda
  • Giyim
  • Kira
  • Yakacak
  • Eğitim
  • Sağlık
  • Haberleşme
  • Temizlik
  • Ulaşım
  • Sigara
  • Su – Elektrik – Gaz
  • Eğlence – Kültür – Sanat
  • Düğün, sünnet vb.
  • Lokanta – Otel
  • Alkollü içecek
  • Konut (arsa, kooperatif)
  • Mobilya, ev aletleri ve bakım hizmetleri
  • Diğer



2- Aşağıdaki konut kolaylıklarından kaç tane var, kaç yıllık, nasıl aldınız? (Taksit, peşin, ikinci el, hediye, yardım/bağış, diğer)

  • Televizyon
  • LCD Televizyon
  • Buzdolabı
  • Çamaşır makinesi
  • Bulaşık makinesi (Makine değil makine yazacak kadar Türkçe biliyorlar, ben düzelttim)
  • Derin dondurucu
  • Telefon
  • Cep telefonu (1)
  • Cep telefonu (2)
  • Cep telefonu (3)
  • Uydu anteni
  • Bilgisayar
  • Video/VCD/CD Çalar
  • Fırın
  • Elektrik süpürgesi
  • Halı yıkama makinesi (Makine yazmışlar tabi)
  • Kombi, şofben, su ısıtıcı
  • Küçük tüp
  • İnternet
  • Güneş enerji sistemi
Buradaki en önemli soru şu:
NEDEN HERKES SUSUYOR???

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder